vrijdag 10 april 2015

1 dag luxe

Ik heb 1 dag in luxe vertoeft. Een verwennerij die ik van mijn mama cadeau heb gekregen voor haar verjaardag. We leven vandaag in deze omgekeerde wereld, dus moeten we ons daar ook aan houden!

Op haar laatste dag Ethiopië bezochten we eerst de rockchurches in Tigray. Kerken die uit de rotsen zijn gekapt in de 4de en 6de eeuw. De uitzichten daarboven waren al zo adembenemend als de kerken zelf . Na een helse en vermoeiende tocht om naar boven te klimmen en stapje voor stapje terug te dalen, reden we richting Mekele.
We hebben het gewaagd om te boeken in een Afrikaans "luxe" hotel... Planet International Hotel, de naam zegt al genoeg. Het was inderdaad een andere planeet achter die deuren.

Ik moet toegeven, ik heb van elke minuut genoten! We hebben dan ook van alle faciliteiten gebruik gemaakt. We hebben de hele middag en ochtend gezwommen, in de zon gelegen in een hangstoel, een hele avond genoten van de jacuzzi en de sauna, als een roos geslapen in een zalig bed met donsdeken en gegeten als een uitgehongerde bij het ontbijtbuffet. Voor even een decadent bestaan, maar nog steeds op z'n Afrikaans. De regendouche die los hangt en waar er een pisstraaltje uitkomt, een kakkerlak die op de ontbijttafel loopt, de weegschaal zonder batterijen, een kartonnen muur achter de tuin, meer mensen die zijn te werk gesteld dan dat er gasten zijn, iedereen die aan de tv is gekluisterd,  3 schapen die aan het zwembad staan om geslacht te worden ...

Het deed een beetje pijn om die deur achter me dicht te slaan, maar vooral om afscheid te nemen van mijn mama.
Ik ging terug naar Kelat, waar ik water uit de put mag halen als ik me wil wassen.
Een groot contrast.

Ik kon dit alles niet vertellen aan Abid. Al kreeg ze van mij alle zeepjes, crèmes en andere gadgets cadeau die ik had weggehaald uit onze hotelkamer.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten