zondag 15 februari 2015

Allemaal beestjes

Jeuk... Verkoudheid... Misselijk... Krampen... Moe...Slapeloze nachten... Ik heb het allemaal! Het is een fantastische ervaring maar de nodige kwaaltjes moet je er soms bij nemen. Van veel kunnen we de oorzaak achterhalen. De hoogte en droogte zijn de oorzaak van mijn verkoudheid en vermoeidheid. De koffie is de reden voor mijn slapeloze nachten en het rauw vlees de reden van mijn krampen en misschien de misselijkheid op dit moment. Maar de jeuk... Daar zijn we nog niet achter gekomen. Ik heb sinds mijn aankomst enkele rode bulten. Elke dag komen er bij. Marie doet momenteel research. Wie de boosdoeners zijn, weten we niet zeker, het kunnen vlooien, bedwants, schurft, muggen...zijn. Maar nog niets is zeker! Ik hoop vooral dat het snel verdwijnt!

We zijn vandaag naar Fatsi geweest voor de opening van een nieuw deel in de primary hospital. Er was veel volk aanwezig en de mensen dansten op het grote grasveld naast het ziekenhuis. Het leger en de politie waren ook aanwezig. Toen we aankwamen werden we door iedereen nagekeken. We kregen meteen wat te drinken en een injera met rauw vlees. Het kon Marie en ik weinig smaken. We namen wat foto's van het feestgedruis en ik eindigde al lachend tussen het leger en de politie agenten. Ik ben benieuwd naar de kiekjes!

Ik sprak vandaag met Tesfalem over de mogelijkheid om een vluchtelingenkamp te bezoeken in het Oosten. Dit blijkt niet meteen moeilijk te zijn omdat hij mensen kent die er werken! Als dit lukt zou het de kers op de taart van heel mijn avontuur zijn! Ik ben heel benieuwd en zal dit proberen te regelen voor in mei! Wat is het handig om een contactpersoon te hebben hier!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten