donderdag 12 maart 2015

Een vruchtbare dag

Het was een vruchtbare dag! Toch eerst zien en dan geloven. Vandaag had ik een afspraak met de woreda in Fatsi. Ik ben aangekomen op z'n Afrikaans. Mijn afspraak was om 10u 's ochtends maar ik was er pas om 16u in de namiddag. Leve het openbaar vervoer in Ethiopiƫ! Deze ochtend heb ik 2u naar soldaten kunnen staren tijdens het wachten op een minibus van Sobeya naar Adigrat. Het was een prachtige zonsopgang voor alle vrouwen! In Fatsi werd ik ontvangen door de health officer. Hij kon via telefoon Abara overtuigen om de containers te openen en het materiaal te verdelen over de ziekenhuizen in de buurt. Verder werden er nog duidelijke afspraken gemaakt en documenten opgemaakt! Ik kreeg ook de contactgegevens van de tigray water office in Mekele. Daar ligt het dossier over het waterprobleem in Killat al veel te lang te wachten. Het is het bezoeken waard en ze zullen me niet snel vergeten. Hopelijk kan ik nog het stromend water uitproberen tijdens mijn verblijf! Tekle belde me vandaag ook enthousiast dat de technieker gestart is met de herstellingen in het ziekenhuis! Ik ben benieuwd naar het resultaat! Maar zelfs na deze positieve vooruitgang, dwalen mijn gedachten vooral af naar morgen. Want ik heb hoog bezoek. Een blij weerzien met mijn ouders!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten